Välkommen till min blogg!

Här fortsätter jag sybloggandet som påbörjats under adressen http://vilde-valdemar.blogspot.com/

Namnet "hippii" ska jag inte ta åt mig äran för själv, det är nämligen det min treåring kallad sig själv innan han lärde sig sitt namn (två i:n på slutet för det är där betoningen ligger).

torsdag 20 maj 2010

Shorts- och kepsprototyp

Helt plötsligt ändrades klädbehovet avsevärt! Så det fick bli ett par shorts med grund i mitt muddjeansmönster, men nu med en kontraststickning bak. Tyvärr lyckades jag inte få nån bra bild framifrån och jag var så ivrig att testa shortsen på V att jag glömde fota dem innan han fick på sig dem. Nu ligger de i tvätten... (förresten, nån som har det bästa fläckborttagningstipset för grönska på knän?) De har hursomhelst mudd i midjan och benslut och fejkgylf framtill.
Kepsen är en prototyp, inte alls helt perfekt än, men jag tror jag börjar få fram det jag är ute efter. Jag har testat lite olika varianter med exempelvis insydd resår längst bak och plast i skärmen. Den här har dock en relativt mjuk skärm, den "innehåller" ett par lager tyg förstärkta med vliselin men den skulle fortfarande lätt gå att "knövla ner" (är det norrländska mån tro?) i en väska. Den har en snodd och snörstopp bak så den kan varieras i storlek något.

Material i shortsen: Gamla jeans, muddväv från lokal tygbutik

Material i kepsen: Tyg från IKEA, övriga tillbehör från Bibbis Textil

Mönster: Egna

4 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Jag kör med galltvål till det mesta och det har tagit gräsfläckar för mig!

    SvaraRadera
  2. Supersnygga jeansshorts! Å kepan ser finfin ut. Låter som ett svårt syprojekt med skärmar, snoddar mm

    SvaraRadera
  3. Men jisses vad duktig du är!! Gillar såväl shortsen som kepsen!! Du tillhör verkligen en av mina favoritbloggare just nu :)

    Tack för brevet jag fick igår föresten. Ditt är på väg!!

    SvaraRadera
  4. Vilka coola och snygga kläder till killen! Kepsen har du lyckats riktigt bra med, vad kul!

    SvaraRadera