Välkommen till min blogg!

Här fortsätter jag sybloggandet som påbörjats under adressen http://vilde-valdemar.blogspot.com/

Namnet "hippii" ska jag inte ta åt mig äran för själv, det är nämligen det min treåring kallad sig själv innan han lärde sig sitt namn (två i:n på slutet för det är där betoningen ligger).

lördag 3 mars 2012

Kanske inget märkvärdigt, men ack så viktigt...

Är det något som går åt här hemma så är det byxor åt sonen som nu är 4,5 år snart. Han nöter verkligen ut dem. Och laga byxor, det tycker jag är trist (även om jag naturligtvis gör det), men sy nya är desto roligare. Jag har sytt ganska många som aldrig hamnat här i bloggen. Fördelen med att sy många är ju att man utarbetar ett bättre mönster för varje gång. Och nu börjar jag faktiskt vara ganska nöjd (trots att jag säkert kommer göra någon ändring nästa gång med). Tidigare har jag sytt i bred resår i midja och benslut, men den här gången fick det bli mudd. Midjemudden är förstärkt med resår inuti. Jag har sytt på förstärkningar på knäna (allt för att slippa laga så länge det går) och det man inte ser på bilden är att de också har en bakficka. Collegen är från Kameolont Design, randig jersey från JNY Design och mudd från Ohlssons.

1 kommentar:

  1. Jättesnygga å smart att förstärka från början :-)

    SvaraRadera